Victim of changes - Judas Priest
A szerzői jogi állásfoglalások a központi honlap Szerzői jogok című fejezetében tanulmányozhatók.
You can read copyright statements in the chapter Copyright.
Először hallgassuk meg a dalt:
A fenti videóban kamaszkorom egyik legmeghatározóbb metáldarabját hallhatjuk. Ebben a technikailag rendkívül nehéz, de szerkezetileg mégis egyszerű műfajban sohasem hallottam ennél komplexebb, kidolgozottabb művet. Az énekes Rob Halford megteremtette a metáléneklés etalonját (ezt azóta sem tudta senki felülmúlni, sőt ma már a metálének csupán eszetlen hörgés), illetve én személy szerint nagyon szeretem az egyik gitáros, Glenn Tipton virtuóz, mégis rendkívül dallamgazdag gitárjátékát, aki egyúttal a legnagyobb Judas-dalok szerzője is.
Amint az említésre került, a műfaji sajátságokhoz mérten meglepő a dal komplexitása. A mű több mint 9 perces, amely teljesen szokatlan a könnyűzene meglehetősen sablonos keretei között. Ilyen komplexitással néhány könnyűzenei kivételtől eltekintve csakis komolyzenén belül találkozhatunk, amely kijelentéssel persze a dalt nem emelem ilyen magaslatokba, de szerintem mindenképpen a (néha nem is olyan) könnyűzene egyik csúcsát jelenti.
A dal hangneme sem egyszerű moll-pentatónia, hanem a jóval mélyebb zenei kifejezésekre alkalmas moll hangnem (itt E-moll). Ennek szabványos skálaszerkezetei a 4 húros, standard hangolású basszusgitáron a következők:
E-moll - teljes
E-moll 0. fekvésben
Fisz-lokriszi
G-dúr
A-dór
H-fríg
C-líd
D-mixolíd
E-moll 12. fekvésben
A dalt Sipos Emese rendkívül tehetséges tanítványom...
...egy viszonylag egyszerű, internetes tabulatúrából és így egyre mélyülő zenei hallását-tapasztalatát jelentős mértékben aktiválva tanulta meg. Egyébiránt ez egyre inkább jellemző Rá: mostanában már kiváló zenei érzékkel egészíti ki ilyen jellegű feladatait, improvizációit. Mélyülő zenei tudásához már hangszerét is hozzáigazította, hiszen végre megvásárolta gyönyörű Fender basszusgitárját.